Detingudes a Castelló set persones per falsificar i vendre obres de Goya i Benlliure
El grup de patrimoni històric de la Policia Nacional ha intervingut 27 pintures, de les quals 18 eren falsificacions
El grup de patrimoni històric de la Policia Nacional, adscrit a la Generalitat, ha desarticulat a Castelló una xarxa il·legal de compravenda d’art. Durant l’operació han detingut set persones acusades d’un delicte continuat d’estafa per tractar de vendre diverses falsificacions d’artistes com Goya i Benlliure com a obres originals. En total han confiscat 27 pintures, que es comercialitzaven en Internet per valor d'1,2 milions d'euros.
De les 27 obres, 18 han quedat acreditades com a falses. De les nou restants, dues han resultat ser autèntiques; quatre són obres decoratives sense valor; i de les tres restants no s'ha pogut determinar la falsedat. Les obres falsificades copiaven l'estil de pintors de reconegut prestigi com Francisco de Goya, Josep Benlliure, Nicolau Falcó, Cecili Pla, Lucas Villaamil, Benjamín Palencia, López Mezquita, Puig Roda i Gillis Claesz Hondecoeter. El llenç de preu de venda més alt era La Immaculada, de Francisco de Goya, que s'oferia al públic per 900.000 euros.
Els acusats enganyaven els inversors acompanyant les obres amb falsos certificats d'autenticitat. L'obra que va destapar l'estafa va ser L'adoració dels Reis, de Nicolau Falcó, comprada davant de notari per 18.000 euros. En posar-la en el mercat legal de compravenda d'art per 45.000 euros es va detectar la falsificació.
Per a acreditar l'autenticitat de les obres, la Policia ha tingut la col·laboració de l’Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació, a més del Museu de Belles Arts de València i del director del Museu Benlliure de València.
Dels set acusats per delicte continuat d'estafa, sis han quedat condemnats pel jutjat penal número 3 de Castelló. Tres d'ells a deu mesos de presó, altres tres a tres mesos i un ha quedat absolt.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part