La Cordà de Paterna, bé d'interés cultural immaterial
El decret del Consell estableix una sèrie de mesures de protecció i salvaguarda d'aquesta tradició festiva
El ple del Consell ha aprovat aquest divendres la declaració de la Cordà de Paterna com bé d'interés cultural immaterial. A més de la declaració com BIC, el decret estableix una sèrie de mesures de protecció i salvaguarda d'aquesta tradició festiva.
El vincle de Paterna amb la cultura del foc té uns orígens antics i es troba àmpliament arrelada a través de la seua relació amb la pólvora. "Podran imaginar com de contenta estic perquè es tracta del meu poble", ha manifestat la vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, en la seua compareixença setmanal com a portaveu.
Es té constància de l'existència d'un polvorí a Paterna almenys des del segle XVIII. De fet, la seua ubicació és transcendental per a la construcció i establiment del campament militar que fins ara s'assentava a Paterna.
El seu lloc de celebració és el tram del carrer Major comprés entre la plaça Major i el carrer Sant Antoni. Ocupa un espai de profunda repercussió i marcat simbolisme entre la població, donada la seua especial ubicació al centre històric.
En concret, a més de la declaració com bé d'interés cultural, el decret estableix una sèrie de mesures de protecció i salvaguarda del bé, que es concretaran a fer tasques d'identificació, descripció, estudi i documentació del bé.
També estableix que s'hi hauran d'incorporar testimonis disponibles, amb suports materials, que garantisquen la seua protecció i preservació, així com per a la transmissió a generacions futures.
La gestió d'aquest bé immaterial li correspondrà a l'Ajuntament de Paterna, el Consell Sectorial de la Cordà i la comissió tècnica del foc, que seran els que decidiran sobre aspectes materials i immaterials i sobre el desenvolupament de la festa.
Més llegit
-
Dos bombers forestals ferits i un càmping desallotjat per l'incendi de Tuéjar
-
Emergències activa l'alerta taronja per a este dimecres per pluges de fins a 80 litres en dos hores a València
-
Pérez Llorca veu amb "preocupació" una subvenció "a dit" del Botànic a la UGT el 2021
-
Sánchez espera que la situació a Ceuta estiga estabilitzada a finals d'any
-
Zapatero demana en l'Audiència Nacional deixar fora del cas Plus Ultra els ingressos per presumptes gestions a Bolívia
-
El cap de la unitat de bombers de Buñol que mesurava el Poio: "Ens va estranyar que ens retiraren"
Més vist
-
15.09.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
14.09.2026 | Panorama | Eixir a la fresca, l'abandonament de terres de cultiu i el futur de la central nuclear de Cofrentes
-
15.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
15.09.2026 | Informatiu migdia
-
14.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
14.09.2026 | Està passant