Consulta el calendari de les preseleccions per a elegir les candidates a Falleres Majors de València del 2024
El procés s'inicia aquest divendres i s'allargarà durant les pròximes quatre setmanes
Les preseleccions per a elegir les candidates a Falleres Majors de València de 2024 arranquen aquest cap de setmana. La primera fase d'aquest procés, que es desenvolupa per sectors fallers en els quals es divideix la ciutat, s'inicia aquest divendres i s'allargarà durant tot el mes de juliol.
Així, arranca el procés per a triar a les màximes representants de les Falles del 2024, que succeiran en el càrrec Laura Mengó i Paula Nieto, segons ha informat Junta Central Fallera en un comunicat.
Durant les pròximes quatre setmanes, diferents emplaçaments de la ciutat de València, amb els jardins del Palau de la Música com a nucli central, acolliran aquests actes emmarcats en la programació de la Gran Fira de València.
El primer sector que elegirà les candidates ha sigut Russafa B aquest mateix divendres. El dissabte és el torn per a Algirós, El Carme i Poblats al Sud i el diumenge, per a Canyamelar-Grau-Natzaret i Malva-rosa - Cabanyal-Beteró.
El cap de setmana del 7, 8 i 9 de juliol els protagonistes seran els sectors Mislata, Quatre Carreres, El Pilar - Sant Francesc, Patraix, Olivereta i Russafa A.
Més avant, els dies 14, 15 i 16, seran els sectors Pla del Real - Benimaclet, La Roqueta - Arrancapins, Jesús, La Creu Coberta, Camins al Grau i Benimàmet-Burjassot-Beniferri.
Finalment, els sectors Rascanya, La Seu - La Xerea - El Mercat, Botànic - La Petxina, Pla de Remei - Gran Via, Quart de Poblet, Benicalap, Campanar i Saïdia completaran el cicle els dies 20, 21 i 22 de juliol.
Uns dies després, les candidates es trobaran a la Ciutat de l'Artista Faller al Sopar de la Punxà, l'acte que simbolitza la punxada de les flors de les diferents carrosses que l'endemà participaran en la Batalla de Flors. El sopar reunirà centenars de fallers i falleres, que acompanyaran durant la nit les i els artistes fallers.
Amb això, es donarà pas a la següent fase de l'elecció, que tindrà com a epicentre l'acte d'elecció de les Falleres Majors de València i Corts d'Honor del 2024 que acollirà a la tardor, com és tradició, el pavelló de la Font de Sant Lluís, la Fonteta.
Més llegit
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
L’espectacle de la Marató de València, per À Punt
-
Consulta els carrers que estaran tallats per la Marató de València i el dispositiu especial de trànsit
-
Les víctimes de la dana afirmen que no es reuniran amb Pérez Llorca si no retira l'acta de diputat a Mazón
-
Toni Cantó presenta ‘El debat’, el nou programa d’À Punt dels divendres
-
Juanfran Pérez Llorca apel·la al diàleg i assegura que "estan a punt de fixar una data" per a una reunió amb la Moncloa