El Consell declara el 2021 any García-Berlanga
La ciutat de València es proposa com a capital cinematogràfica, ja que és subseu dels Premis Goya d'enguany.
Enguany es commemora el centenari del naixement del cineasta valencià Luis García-Berlanga, una efemèride que el Consell ha volgut celebrar. Per això ha declarat el 2021 any García-Berlanga. Un reconeixement que es va reclamar per unanimitat a les Corts al setembre passat.
La Generalitat ha creat una comissió commemorativa per a impulsar activitats i actes de reivindicació de la seua obra cinematogràfica. Entre les persones que la formen hi ha els titulars de la Presidència de la Generalitat, el Ministeri de Cultura i Esports i la Conselleria d'Educació, Cultura i Esports i un representant de la família del cineasta, autor d'obres com L'escopeta nacional, El verdugo, Plácido o Bienvenido, Míster Marshall.
Amb motiu de la celebració d'aquest centenari, À Punt va signar l'any passat un conveni de col·laboració amb el rector de la Universitat CEU Cardenal Herrera, Vicente Navarro de Luján per a promoure l'obra de Berlanga. Aquest estiu À Punt ja va emetre un cicle de les seues pel·lícules i té previst adquirir els drets d'emissió del documental Indestructibles. Mujeres Berlanguianas, produït per aquesta universitat.
Luis García-Berlanga va nàixer a València el 12 de juny de 1921 i va ser una de les figures més destacades del cinema espanyol del segle XX. L'estil fílmic de Berlanga, replet d'ironia i sàtira, han fet que siga inconfundible i ha suposat una gran influència en la cultura. Tant és així que la Reial Academia Espanyola ha inclòs el neologisme berlanguiano en la darrera actualització del seu diccionari l'any 2020.
València, subseu dels Goya
Enguany la ciutat de València es proposa com a capital del cinema, ja que serà subseu de la gala dels Premis Goya, prevista per al 6 de març. Seran dos els guardons que es lliuraran en aquesta ciutat, tot i que encara es desconeix quins. També s'entregaran guardons a Màlaga, la seu principal, i Madrid.
A més, l'any que ve València seu única dels Goya 2022 com a colofó de l'any Berlanga.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Llamps, pluja intensa, esclafits humits i granís sorprenen l'interior de la Comunitat Valenciana
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
17.06.2025 | Laura Sánchez, CEEI València
-
17.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles