Burjassot celebra els cent anys d'Estellés
Andreu Valor, Carraixet, Eva Gómez, Pau Alabajos o Meritxell Gené són alguns dels artistes que han rescatat els versos del poeta del poble en un gran concert
En la mateixa setmana en què Vicent Andres Estellés, el poeta del poble, hauria complit els cent anys, són incomptables els esdeveniments que se celebren arreu de les comarques valencianes per a retre-li homenatge. Uns actes que han tingut el seu clímax este dissabte en el poble que el va veure nàixer: Burjassot.
L'auditori del municipi de l'Horta Nord ha acollit el concert de celebració del centenari, organitzat per la Plataforma Cent d'Estellés i coordinat pel Col·lectiu Ovidi Montllor de Músiques del País Valencià. A l'acte no han faltat alguns dels artistes valencians que més han musicat els poemes d'Estellés, però també d'altres vinguts de Catalunya i les Balears que no volien perdre l'oportunitat d'homenatjar al fill del forner.
Andreu Valor, Bèrnia, Biel Majoral, Carraixet, Elies Monxolí, Enric Casado, Eva Gómez, Ina Martí, Mar Morález, Meritxell Gené, Miquel Gil, Pau Alabajos, Pau Miquel Soler, Rafa Xambó, Sis veus, Tomàs de los Santos, Toti Soler i Ximo Caffarena són els noms propis que han omplit de versos i música l'auditori.
Concretament, este passat 4 de setembre Vicent Andrés Estellés hauria fet els 100 anys. Amb motiu de l'efemèride, el Ministeri de Cultura va depositar a la Caixa de les Lletres de l'Institut Cervantes, a Madrid, part del seu llegat. En la cambra cuirassada on descansen les obres de grans representants de la cultura espanyola i hispanoamericana s’hi van guardar gravacions de versos del Llibre de les meravelles i el Mural del País Valencià, juntament amb altres objectes del periodista i escriptor de Burjassot.
Mentre el govern espanyol reconeix Estellés com un dels poetes més rellevants de la literatura en valencià, i el considera “el principal renovador de la poesia valenciana del segle XX”, el Consell va rebutjar a principi d’any declarar l’any del seu centenari l’Any Estellés.
Més llegit
-
La tardor entra de ple amb una davallada tèrmica generalitzada i acompanyada de fort vent al nord de Castelló
-
Desenes de milers de persones prenen els carrers de València per a demanar la dimissió de Mazón un any després de la dana
-
València fa córrer al món: més de 25.000 participants omplin de ritme i emoció la Mitja Marató
-
El TSJCV rebutja la querella de Manos Limpias contra la jutgessa de la dana
-
Els partits de l’oposició reclamen la dimissió de Mazón després de la manifestació per les víctimes de la dana
-
Detenen tres homes després d'explotar sexualment una dona en diversos pisos de Gandia