El 'Betlem de Tirisiti' torna al Teatre Principal d’Alcoi
Aquest retaule de titelles del segle XIX està declarat bé d’interés cultural
Com cada any per aquestes dates, el característic xiulit del venter més volgut d'Alcoi ja s'escolta de nou al Teatre Principal de la ciutat. Es tracta del Betlem de Tirisiti, un retaule de titelles del segle XIX. Aquesta representació, declarada bé d'interés cultural, ompli ja l’escenari i marca així l'inici del compte enrere per a Nadal a la capital de l'Alcoià.
Precisament aquest divendres han començat les funcions escolars. Al municipi es viu com una cita cultural per a grans i menuts, que ajuda a mantindre viu aquest llegat cultural centenari. Els pares i mares asseguren que els xiquets estan encantats i que els agrada “la veu de xiulit” del personatge protagonista, Tirisiti.
Fins al 5 de gener s'esperen 30.000 espectadors, la meitat d’ells estudiants provinents d’altres centres de la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
La grip es dispara a la Comunitat Valenciana i situa Alacant com la província amb més contagis d’Espanya
-
La revenja taronja contra el Saragossa, per À Punt
-
Els metges es manifesten a València després de quatre dies de vaga per a exigir la retirada de l’esborrany de l’estatut marc
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions