La Banda Simfònica de Dones de la FSMCV actua a Potries amb obres de compositores valencianes
Les societats musicals valencianes volen donar veu a les dones en un àmbit en què han estat "silenciades durant segles".
La Banda de Dones de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) ofereix un concert aquest diumenge a la plaça de l'Ajuntament de Potries, la Safor, després que aquesta localitat haja sigut recentment declarada capital cultural de la Comunitat Valenciana.
Hi participen 70 dones que tocaran sota la direcció de Mercedes Femenía, directora en 2018 de la Banda de Dones. El grup interpretarà obres de compositores valencianes de principi de segle XX i contemporànies, a més de peces de compositors actuals que fan referència a la dona.
La Banda de Dones és una iniciativa de la FSMCV posada en marxa en 2015 amb l'objectiu de "donar veu a les dones en l'àmbit musical, silenciades durant segles", a través del reconeixement del seu treball des de la interpretació, la direcció, la composició o la gestió.
El programa de concerts d'agost de la Banda de Dones de la FSMCV està integrat per: El sospir del moro, pasdoble de Lola Vitoria Tarruella (Villena, 1880-1952); De grana i or, pasdoble d'Ermerinda Ferrari Gonzálvez (Elx, 1887-Alacant 1952); Crides d'art, pasdoble de Lolita Soriano Raga (compositora valenciana de principi del segle XX); Clavariesa valenciana i DeliriXe, dos pasdobles de María Andrés (València, 1910-1992).
Així mateix, interpreten Els armis réunies i Boleres de Catarroja, les dues d'Ethelvina Ofelia Raga (Catarroja, 1910-Madrid, 2005); Ana María, Comparsa de Plana, dos pasdobles de Pilar Mompó Aracil (Alcoi, 1916- 2007); Femme Força, pasdoble de Mercedes Femenía (1972); La Fada Desafinada, conte musical de Mercedes Femenía i M. A. Ibiza (1973); Artemisa, d'Óscar Navarro (1981), i Joana d'Arc, poema medieval de Ferrer Ferran (1966).
Més llegit
-
La UPV no retirarà el grafit que demana presó per al president Mazón
-
Una família colombiana estudia presentar una denúncia per l'abús policial patit a València
-
L’adolescent ofegat a Bunyol va patir un accident quan feia una activitat supervisada
-
Jornada de llargues cues per a passar davant de la Mare de Déu dels Desemparats
-
Artistes valencians es deslliguen dels festivals que gestiona un fons proisraelià
-
La família d’un britànic trobat mort a Benidorm exigeix que s’investigue com un homicidi
-
L'acusació de la CGT entrega a la jutgessa un informe amb 357 "errades crítiques" en la gestió de la dana
-
Un aparatós accident acaba amb un camió que cau al barranc de Poio
-
Col·lapse a les entrades a València: la Pista de Silla suma díhuit quilòmetres de cua i la V-30 quinze cap al port
-
Assassinen a tirs dos empleats de l'ambaixada d'Israel a Washington
Més vist
-
Cal registrar les gallines d'autoconsum per a evitar una sanció
-
21.05.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
Valencians al món | Saxònia
-
21.05.2025 | La via verda
-
21.05.2025 | Informatiu nit
-
Emergències | Capítol 9
-
20.05.2025 | La via verda
-
03.05.2025 | Entrada cristiana dels Moros i cristians d'Alcoi | Primera part
-
Renata, la violinista viral que fascina els vianants de València amb la seua música
-
20.05.2025 | Grada
Més escoltat
-
21.05.2025 | Línia de fons
-
20.05.2025 | 90 minuts
-
20.05.2025 | “Protagonistes”, disseny i il·lustració amb consciència
-
20.05.2025 | Retallades en les Escoles Oficials d’Idiomes
-
20.05.2025 | Tertúlia d'actualitat
-
20.05.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
21.05.2025 | Andrés Barrios, un gran del flamenc híbrid, actua en el cicle Nits del Flamenco al Castell d’Alaquàs
-
21.05.2025 | 90 minuts
-
21.05.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
20.05.2025 | A poqueta nit | Primera Part