Ball de foc a Paterna amb la Cordà
Es registren 21 ferits lleus per cremades en una nit en què s'ha disparat un tona de pólvora.
Els xiulits dels coets han omplit el carrer Major de Paterna durant aquesta matinada en la tradicional Cordà, que se celebra cada any emmarcada en les festes majors del municipi. En només mitja hora 363 persones, perfectament equipades per a participar en aquest ball amb el foc han disparat 70.000 coets, una mitjana de 2.500 per minut.
Entre els tiradors ha destacat enguany una presència femenina creixent, amb un total de 52 dones. A més, 12 tiradors han intervingut en aquesta edició del 2018 per segona vegada.
El balanç de la nit, en què s'ha disparat una tona de pólvora, ha sigut de 21 ferits lleus per cremades.
La Cordà de Paterna s'ha estrenat aquest 2018 com a Festa d'Interés Turístic Nacional i ha inclòs un dispositiu de seguretat format per 150 efectius, entre membres de la Policia Local, la Guàrdia Civil, els bombers i Protecció Civil. Com a novetat, enguany l'Ajuntament ha reforçat la seguretat utilitzant barreres de formigó per a blindar els accessos al recinte i pintura lluminosa per a facilitar l'orientació tant dels serveis d'emergències com dels participants.
Més llegit
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura