Almudena Grandes guanya el Premi Nacional de Narrativa 2018
L'escriptora aconsegueix el guardó amb l'obra ‘Los pacientes del doctor García’.
L'escriptora Almudena Grandes ha guanyat aquest dimarts el Premi Nacional de Narrativa 2018 amb l'obra Los pacientes del doctor García, atorgat pel Ministeri de Cultura i Esport amb una recompensa econòmica de 20.000 euros.
El jurat tria aquesta obra per l'ambició del projecte narratiu titulat Episodios de una guerra interminable, que consta de quatre entregues centrades en la postguerra espanyola amb aportacions de les conseqüencies de la Segona Guerra Mundial a Espanya. El jurat destaca la narració de manera lleial a la història.
Llicenciada en Geografia i Història, la carrera profesional de l'escriptora ha estat carregada de premis, com el XI Premi La Sonrisa Vertical per Las edades de Lulú o el Premi de la Crítica de Madrid gràcies a Inés y la alegría (2010), amb el qual va començar el seu projecte més ambiciós. El segon títol de la sèrie Episodios de una guerra interminable va ser El lector de Julio Verne (2012); el tercer, Las tres bodas de Manolita (2014), i el quart, Los pacientes del doctor García (2017).
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
Els estudis universitaris, cada vegada més lligats a un préstec: ja són el 14,2% de tots els crèdits al consum
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso