"25 anys de pau?": La propaganda franquista torna en forma d’exposició al Muvim de València
Cartells amb dissenys innovadors i retòrica política recorden la propaganda de la dictadura als anys seixanta
El Muvim de València ha inaugurat aquest dimarts l'exposició "25 anys de pau? El llavat d'imatge del franquisme en 1964". Un recorregut amb un total de 481 peces que gira al voltant de la campanya propagandística franquista en els anys seixanta, que va quedar definida per una rellevant inversió en disseny gràfic.
Aquesta exposició proposa una reflexió gràfica i ens trasllada a les estratègies propagandístiques més grans del segle XX a Espanya, amb un disseny innovador i una retòrica seductora. Alhora, utilitza un llenguatge manipulador, per a vendre el concepte de pau i prosperitat, encara que pau i dictadura són conceptes que es repel·leixen
“Va ser de dimensions colossals. Nou mesos amb un pressupost milionari, que van utilitzar d’una manera molt intel·ligent, de forma que el públic va ser bombardejat a la manera de la publicitat contemporània, si bé amb un discurs polític” ha assegurat Rafel Company Mateo, director del museu i comissari de la mostra. Així, ha recordat com, mentre aquells cartells tan vistosos s’exposaven, “hi havia persones que anaven a la presó, que eren torturades, les dones no tenien cap rol social i la gent podia ser executada”.
El cap d'exposicions del museu, Amador Griñó, ha assegurat que "el conjunt de l'exposició és un exponent de la qualitat del disseny expositiu de la València actual".
La mostra, emmarcada en el programa de València capital mundial del disseny, es podrà visitar al Muvim de València fins a l'octubre.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu
-
El PSOE tria la valenciana Rebeca Torró com a secretària d'organització
-
Les màximes repunten en vespres d'un dissabte amb possibilitat de tronades
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2025 | Línia de fons
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
02.07.2025 | Estar de moda | La moda oblidada
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
02.07.2025 | Les notícies del matí