Directes
Ara en la televisió
CONNEXIÓ CV
Pròximes emissions
12:45
FOGUERES DE SANT JOAN D'ALACANT 2026
14:00
ESPORTS À PUNT

03.03.2023 | La falta d'atenció en salut mental als centres escolars: els riscos que assumeix el personal docent

31 min.InformatiusTelevisióRàdio
tp

La Conselleria de Sanitat Universal pretén activar una unitat d'atenció immediata de salut mental per a les consultes del professorat als centres educatius. És una de les principals decisions que es van prendre ahir en la reunió d'alt nivell presidida pel cap del Consell, Ximo Puig; i entre altres coses es va pactar també un augment de personal especialitzat en orientació als centres i un programa especial d'acompanyament socioemocional per a alumnat, famílies i professorat. Aquesta reunió es va precipitar per la situació de desbordament que va viure el personal de l'IES La Moreria de Mislata, on l'equip directiu va dimitir en bloc fa uns dies. Denunciaven una falta d'implicació i de resposta de la Generalitat a la quinzena d'alumnes que presentaven problemes de salut mental al centre. Una situació a la qual cal sumar la investigació oberta pel Sindic de Greuges, que analitza si la falta de professorat especialitzat i de recursos que havia denunciat de manera reiterada el centre va suposar o no una vulneració dels drets dels menors. És una situació que també passa factura en el personal docent. Segons Comissions Obreres, els riscos psicosocials, fins ara invisibles, estan eixint a la superfície i cada dia afecten més docents. Ens ho conta Isabel Magalló, responsable de salut laboral i medi ambient de la Federació d'Educació de Comissions Obreres.

Programes televisió

Més

Programes

Més

Entrevistes

Més

Continguts