Una 10K d'elit
En la prova, que serà el 15 de gener, participaran d'atletes d'èxit
La 10K València Ibercaja, que serà el 15 de gener, buscarà en la quinzena edició el rècord mundial i europeu en categoria femenina amb la participació de les atletes etíops Yalemzerf Yehualaw i Ejgayehu Taye Haylu i la noruega Karoline Grøvdal.
Yehualaw va aconseguir el rècord del món en 10K enguany a Castelló (29:14), mentre que Taye Haylu ostenta el de 5K a Barcelona 2021; i Grøvdal té el nacional del seu país en 5.000 metres i s'ha proclamat recentment campiona d'Europa de cros.
També estaran en la 10K València el rècord nacional de 10K, Meraf Bahta, de la mitja marató, Sarah Lahti, de Suècia, el rècord nacional d'Etiòpia de 3.000 metres, Getnet Wale, i el de 3.000 obstacles d'Alemanya, Kristina Hendel.
Quant a la participació d'atletes d'elit masculina, destaca l'etíop Hagos Gebrhiwet Berhe, que va aconseguir la marca de 26:48 a Hengelo el 2019, al costat de sis corredors que ostenten els rècords nacionals en distàncies de 5K, 10K o marató al seu país, com l'atleta francés Jimmy Gressier i l'atleta de Burundi Rodrigue Kwizera, que també prendran l'eixida al costat del kenyà Jacob Krop, que va aconseguir el bronze en l'últim mundial en 5.000 metres.
Més llegit
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
Mor una dona després de patir un accident amb un quad en una zona forestal de la Vall d'Uixó
-
Roben a Alacant un tràiler amb roba de Zara valorada en un milió d’euros fent-se passar per policies
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Un jove palestí que va viure a València demana ajuda perquè l’evacuen de Gaza