El poliesportiu de Benimaclet classificat com centre especial d'alt rendiment de judo
El Consell Superior d'Esports ha decidit aquest matí reconéixer el treball realitzat per la federació i les obres de condicionament del poliesportiu.
El Consell Superior d'Esports (CSD) ha classificat este matí el poliesportiu de Benimaclet de València com a Centre Especialitzat d'Alt Rendiment (CEAR) de judo. Amb esta concessió, el centre es consolida com a referent a nivell nacional i facilitarà l'entrenament a tots els esportistes d'aquesta modalitat que residisquen a València.
En la decisió han influït dos factors. D'una banda, el treball realitzat en els últims anys pels judokes valencians. De fet, tres dels cinc judokes que participaren en els Jocs Olímpics de Rio s'havien format a la Comunitat Valenciana que, a més, compta amb tres reconegudes campiones olímpiques com ara Miriam Blasco, Almudena Muñoz o Isabel Fernández.
D'altra banda, la decisió s'ha pres en considerar les reformes realitzades en els últims anys a les instal·lacions de Benimaclet, que començaren el 2014. Primer, amb l'adequació d'una gran sala per a la pràctica de judo, amb sis tatamis d'alta competició, i després amb el condicionament del gimnàs o la creació d'un edifici annex, l'Alqueria del Caballero, per a residència d'esportistes d'elit que aspiren a entrar en el programa de la federació valenciana. Mesures que, a poc a poc, han fet que al centre es concentraren cada vegada més activitats de tecnificació fins a convertir-lo en un referent a nivell internacional.
En la gestió de la tramitació de la catalogació han participat tant l'Ajuntament de València com la Fundació Esportiva Municipal, la Direcció General de l'Esport, la Diputació de València i la Federació Valenciana de Judo. A més, ha comptat amb el suport de la Fundació Trinidad Alfonso.
Més llegit
-
Sanitat confirma la mort per meningitis de l'adolescent de dèsset anys ingressada a l’Hospital de Dénia
-
Cinc persones han resultat ferides després que un tramvia xocara amb un vehicle i se n'eixira de la via a València
-
La targeta SIP canvia al color blau
-
La jutgessa de la dana cita l'expresident Mazón per a declarar com a testimoni
-
Queden solucionades les incidències a València i Alfafar que han causat retards en Rodalia i en Mitjana i Llarga Distància
-
Activat un ampli dispositiu per a localitzar un home desaparegut a Requena