Pogacar rebenta el Tour en la primera etapa alpina
El belga Dylan Teuns ha guanyat l'etapa i l'espanyol Jon Izaguirre ha sigut segon de l'etapa, per davant de Pogacar
El belga Dylan Teuns ha obtingut una victòria de prestigi, la segona en el Tour de França, en entrar en solitari a la meta de la primera etapa alpina, a Le Grand-Bornand, on l'eslové Tadej Pogacar ha esclafat els seus rivals i s'ha convertit en el nou mallot groc. L'espanyol Jon Izaguirre ha sigut segon de l'etapa, per davant de Pogacar.
Teuns formava part de l'escapada del dia i ha aconseguit sobreviure a l'encabotament d'un Pogacar que ha atacat a 33 quilòmetres per a la meta, amb dos ports per davant, i ha distanciat àmpliament tots els seus rivals enmig d'una copiosa pluja.
L'eslové, de 22 anys, guanyador de la passada edició, ha atacat a la pujada al Col de Romme i només l'equatorià Richard Carapaz ha pogut seguir-lo en un primer moment, encara que el ritme de Pogacar era massa elevat i ha acabat deixant-lo.
El nou líder ha avantatjat en 3 minuts i 20 segons el grup de Carapaz, en el qual també estaven l'espanyol Enric Mas, el colombià Rigoberto Urán i el danés Jonas Vingegaard, i a 5:09 el belga Wout van Aert, que conserva el segon lloc de la general amb un desavantatge d'1:48 respecte a l'eslové.
El fins ara líder, l'holandés Mathieu van der Poel, no ha pogut seguir el ritme dels millors als ports alpins i ha perdut molts minuts, igual que l'eslové Primoz Roglic, segon de l'any passat, i del britànic Geraint Thomas.
Més llegit
-
El govern espanyol aprova un pla amb huitanta mesures per a pal·liar els efectes de la guerra que mobilitzarà 5.000 milions
-
El foc de la Cremà acomiada unes Falles convertides en un clam col·lectiu per la pau
-
Imputen quatre sanitaris per la mort d’una xiqueta de dotze anys de Jérica per peritonitis purulenta el 2023
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Catalá aposta per ordenar millor la mobilitat en Falles i endurir les sancions per conductes incíviques
-
La V-30 presenta cinc quilòmetres de retenció en sentit al port de València