La Mitja Marató de València buscarà aconseguir el rècord del món femení
Yalemzerf Yehualaw és una de les favorites a aconseguir-ho
Tot a punt per a la Mitja Marató de València, que podran veure, en directe, diumenge a través de la televisió d'À Punt Mèdia. Aquesta serà una edició amb molts al·licients; d'una banda tornen els corredors populars, i de l'altra, ja els avancem, que l'organització té la vista posada a aconseguir un rècord mundial.
Una de les que pot fer-ho és Yalemzerf Yehualaw, que actualment té la plusmarca mundial de la mitja amb 1 hora, 3 minuts i 43 segons. Després d'haver-se quedat a les portes de Tòquio, es va convertir en la primera dona a baixar dels 64 minuts. Ho va aconseguir fa a penes dos mesos a Irlanda del Nord.
Yehualaw correrà amb el dorsal 151, i amb un més, el 152, ho farà una altra atleta que per sorpresa es convertia en notícia ara fa un any a València en batre el rècord dels 5.000 metres. Es tracta de Letesenbet Gidey, que debutarà en mitja marató.
Estem davant d'una nova generació que arriba amb força. El repte de les dos serà baixar dels 3 minuts cada 1.000 metres, sense parar, cada un dels 21 quilòmetres.
Més llegit
-
Moren dos persones en caure el cotxe on viatjaven per un barranc en la CV-166, a Ares del Maestrat
-
Mor un home de 44 anys després de caure amb el parapent a Petrer
-
Multitud d'aficionats travessen el barranc de Poio per a accedir al Ricardo Tormo de Cheste
-
Retencions de fins a huit quilòmetres este matí a l'A-3 per a accedir a Cheste el dia de la gran cita de la MotoGP
-
Un estiu permanent: com canviarà el clima de la Comunitat Valenciana si no s’atura el calfament global
-
Controlat l’incendi d’un taller de desballestament de motos a Alboraia