Korir s'imposa amb autoritat en la Marató de València
El kenyà no ha aconseguit batre el rècord de la prova
El corredor kenyà John Korir s'ha imposat amb autoritat en la 45a edició de la Marató de València Trinidad Alfonso amb un temps de 2:02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una carrera en la qual han participat 36.000 atletes.
Es manté el rècord de la prova que va aconseguir l'etíop Sisay Lemma al 2023 i la plusmarca mundial encara queda lluny: 2:00:03 de Kelvin Kiptum al 2023 a Chicago.
Des de l'eixida del grup d'elit es va formar un quintet integrat pels kenyans John Korir, Justus Kangogo i Hillary Kipkoech i els etíops Gemechu Dida i Sisay Lemma, que continuaven sense problemes el ritme marcat per les tres llebres.
En el quilòmetre 25, el kenyà, guanyador enguany en la marató de Boston i el passat a Chicago, ha incrementat el ritme en retirar-se les llebres i ha cobrat uns metres d'avantatge respecte dels seus quatre companys.
El fort ritme imposat per Korir li ha permés anar clarament per davant en solitari i superar en 35 segons al trio perseguidor. L'alemany Amanal Petros ha sigut segon amb un temps de 2:04:03; mentre que el noruec Awat Kibrab, debutant en una marató, ha completat el podi amb un temps de 2:24:25.
Des del 2009 no pujava un europeu al podi i hui han pujat dos. L'alemany Petros i la belga Herbiet. La quarta plaça ha sigut per al japonés Suguru Osako, que com l'alemany han batut rècord del seu país, mentre que el vigent campió olímpic de triatló, el britànic Alex Yee, ha finalitzat en una espectacular huitena plaça amb un temps de 2:06:38.
En clau nacional, el plusmarquista nacional Tariku Novales s'ha retirat per problemes físics sobre passats els deu primers quilòmetres i no ha pogut repetir l'èxit de fa dos anys, quan aconseguia a València la millor marca nacional de la distància. El millor espanyol en meta ha sigut Ibrahim Chakir, amb un temps de 2:07:21, mentre que Josep Gómez i Yésica Mas han sigut els millors valencians.
Més llegit
-
Cauen 210 bombones de butà en rebentar una roda del camió que les transportava per l'A-7
-
Detingut a Madrid el lladre de la bicicleta exclusiva d’un pilot de MotoGP robada al circuit de Cheste
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
La jutgessa de Catarroja investiga la mort de huit residents en habitatges socials de la Generalitat el dia de la dana
-
Avancen les obres de recuperació de les Covetes de Sant Joan del Mercat de València
-
Mor el pilot valencià Enzo Badenas