Els Jocs Olímpics, sense públic
Les autoritats japoneses han decretat un estat d'alarma per l'augment dels contagis quan falten dues setmanes per a la cerimònia d'inauguració
El Japó, i concretament l’àrea de Tòquio, estan en estat d’emergència. El primer ministre del país asiàtic ha decretat aquesta situació donat l’augment de contagis de coronavirus, que estarà vigent fins al 22 d'agost i que coincidirà amb la celebració dels Jocs Olímpics, que arranquen el 23 de juliol. La mesura impossibilitarà la presència de públic en les graderies, segons ha anunciat aquest dijous la ministra a càrrec de la cita olímpica, Tamayo Marukawa.
El país asiàtic ha decidit prolongar aquest nivell d'alerta a la regió d'Okinawa, al sud-oest del país, on ja es trobava activa, i mantindre certes restriccions en les prefectures de Chiba, Saitama i Kanagawa, on també es disputaran competicions dels JJOO.
Els organitzadors d’aquestes proves esportives de caràcter internacional mai han descartat la celebració de competicions a porta tancada en funció de la situació epidèmica. No obstant això, recentment, van anunciar que tenien previst permetre l'entrada de fins a 10.000 espectadors o la meitat de l'aforament de les instal·lacions.
Tòquio va registrar aquest dijous 896 nous casos de Covid, després de comptabilitzar en la vespra 920, una quantitat que no comptabilitzava des de maig, quan encara estava en peu l'anterior estat d'emergència a les zones més poblades del territori.
Més llegit
-
La Unió Europea prohibix l'ús dels esmalts amb dos components tòxics a partir de l'1 de setembre
-
La subdirectora del MuVim es jubila després de la investigació sobre el seu títol
-
Busquen cinc vaques braves fugides a Alcalà de Xivert, on s’han prohibit els desplaçaments
-
Un nou radar en la V-30 multarà els vehicles que superen els cent quilòmetres per hora
-
La Cordà deixa 25 persones ferides, una d’elles greu
-
À Punt augmenta un 40% l’audiència d’estiu gràcies al futbol, els informatius les festes i els bous