Iván Penalba bat el rècord d'Espanya de 12 hores corrent
L'ultrafondista d'Alfafar també ha trencat el registre estatal de les 50 milles en l'Ultrarunning de Barcelona.
En el món de l'atletisme popular és conegut com el Forrest Gump valencià. I com el personatge de ficció, té la capacitat de córrer molt ràpid i de córrer molt lluny. Li diuen Iván Penalba, és d'Alfafar, i com ja resulta habitual, prova en què participa, prova en què bat un rècord. En aquesta ocasió n'han sigut dos en l'Ultrarunning de Barcelona, una carrera de 12 hores que s'ha disputat al llarg del dissabte sobre el tartà de l'Estadi Olímpic de Montjuïc.
Per a començar ha completat la distància de la marató en 2 hores i 48 minuts. Un temps interesant, si la carrera s'haguera acabat en aquest punt. Però no, ahí no s'acabava, encara li quedaven més de nou hores de competició.
Amb 5 hores, 28 minuts i 46 segons, Iván Penalba ha batut el rècord d'Espanya de les 50 milles (80,5 quilòmetres). I el pas pels 100 quilòmetres ha sigut en 7 hores 8 minuts i 11 segons.
La segona marca del dia l'aconseguia en acabar la carrera. Ha superat la marca espanyola de les 12 hores que queda, de manera oficial, en 158 quilòmetres i 631 metres. L'anterior rècord també era del mateix Iván Penalba.
Més llegit
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places
-
Avís groc: tornen les pluges al migdia i es prolongaran fins dimecres
-
Almenys quatre accidents alentixen el trànsit en carreteres de València i Alacant
-
Nou episodi de pluges generals a la vista
-
Rosalía Mayor, presidenta substituta del consell d'administració d'À Punt
-
Transports duplicarà la via de Rodalia entre València i Aldaia i construirà una nova estació a Bonaire