Directes
Ara en la televisió
VIGILANTS DE LA PLATJA
Pròximes emissions
13:00
LA VIA VERDA
14:00
ESPORTS À PUNT
Esports

Comença el pas de La Vuelta per la Comunitat Valenciana

Hui, sexta etapa de la prova entre Alcossebre i Castelló de la Plana

El perfil de la sexta etapa / À Punt

La Vuelta a Espanya arriba hui a la Comunitat Valenciana amb una sexta etapa entre Alcossebre i Castelló de la Plana, de 177,4 quilòmetres. La jornada presenta un perfil trencacames, amb quatre ports de muntanya i un element que pot marcar diferències: els últims tres quilòmetres de l’ascensió al Bartolo, que es disputaran per un tram de terra.

La carrera començarà a Alcossebre a les 13:00 hores i està previst que el pilot arribe a Castelló al voltant de les 17:30 hores. Per davant, els corredors hauran de superar un desnivell acumulat de 3.094 metres en una etapa sense grans ports en la primera part, però amb un continu puja-i-baixa que pot facilitar la formació de l’escapada.

La primera dificultat serà el port de la Serratella, de segona categoria, amb 14 quilòmetres al 3,8% de pendent mitjà. Després arribarà la Bandereta, de tercera categoria, amb 4,6 quilòmetres al 6,7%. El recorregut continuarà amb l’ascens a l’alt del Desert de les Palmes, de segona categoria, abans d’afrontar el gran obstacle del dia.

El Bartolo, de primera categoria, té 9,4 quilòmetres al 7% de pendent mitjà i coronarà a només 16 quilòmetres de la meta. Els últims tres quilòmetres de l’ascensió seran sobre terra, un tram de sterrato que pot convertir-se en un dels moments més decisius de la jornada. Una vegada superat el cim, els corredors afrontaran un descens i els últims quilòmetres plans fins a Castelló.

L’etapa també pot oferir moviment entre els favorits. Tadej Pogačar partix com a líder de la general i defensarà el mallot roig amb una renda de 3 minuts i 21 segons sobre Primož Roglič i de 3 minuts i 32 segons sobre Enric Mas. El perfil de la jornada, especialment l’ascensió final al Bartolo, pot convidar els principals candidats a la general a provar-ho abans de l’arribada.

També et pot interessar