Directes
Ara en la televisió
VA DE BO
Ara en la ràdio
LA VESPRADA D'À PUNT

Benidorm presenta candidatura per al Mundial de ciclocròs del 2031

L'última vegada que es va celebrar a Espanya va ser al 1990 i en el mes de setembre es coneixerà la seu elegida per l'UCI

Imatge panoràmica de l'edició anterior, a Benidorm / Sprint Cycling

Benidorm ha presentat la candidatura per a ser seu oficial del Campionat del món de ciclocròs del 2031. L'anunci s'ha fet durant la presentació de la quarta edició de la Copa del món de ciclocròs Benidorm Costa Blanca 2026, que tindrà lloc el pròxim 18 de gener. La decisió final de la Unió Ciclista Internacional (UCI) es donarà a conéixer al mes de setembre.

Els Campionats del món són l'esdeveniment internacional més gran del ciclocròs i solen disputar-se entre finals de gener i principis de febrer, una vegada conclosa la Copa del món, com a colofó de la temporada. L'última vegada que Espanya va acollir un Mundial de ciclocròs va ser al 1990, a Getxo.

Si la candidatura prospera, serà la segona ocasió en què Benidorm aculla uns campionats del món de ciclisme. En 1992, la va acollir un històric Mundial de carretera, en què l'italià Gianni Bugno es va proclamar campió del món en la prova professional masculina, mentre que en la contrarellotge per equips femenina es va imposar la selecció dels Estats Units.

Benidorm va començar a apostar pel ciclocròs el 2023, quan va organitzar per primera vegada una prova de la Copa del món, amb un èxit esportiu, de públic i de repercussió.

També et pot interessar