Raspall femení abans de la semifinal
La integració de la dona en la pilota és un fet. Dissabte, a la Llosa de Ranes, Erika, Miriam, Aida i Fani obriran l´espectacle.
Les partides de raspall femení continuen guanyant adeptes dia a dia. Amb motiu del Dia Internacional de la Dòna, els trinquets de Pelai a València i el municipal de Bellreguard (la Safor) van programar partides d´exhibició i el resultat va ser un gran èxit de públic i de nivell de joc. Aquest dissabte a la Llosa de Ranes, el trinqueter Balduino Company ha volgut que Erika i Miriam de l´Alqueria d´Asnar juguen contra Aida de Moixent i Fani de Beniarbeig abans de la gran semifinal professional de raspall. Balduino sempre ha sigut partidari d´innovar i, si ja fa temps va decidir fer partides infantils els dissabtes -a més de les de juvenils i de professionals-, ara ha volgut apostar fort per la dona en un dia gran de pilota: 'Si volem que la dona s´integre en la pilota, hem de posar de la nostra part. Es mereixen un respecte i sentir el suport de tot el públic que acudeix al trinquet a presenciar les grans partides. Volem que els aficionats també vinguen a vore-les, expressament a elles i no pel fet que juguen els professionals. També tenen l´ocasió de saber la pressió i els nervis propis pel fet de jugar en un trinquet ple'.
Pel que fa la segona semifinal de la Lliga Diputació, la partida ha alçat expectació. D´una banda, jugarà l´equip que representa l´Ajuntament de la Llosa de Ranes amb Guadi ( abans Pepe), Brisca (actual campió de lliga) i Miravalles. En l´atre costat, s´anuncien per l´Ajuntament de Senyera Ian, Canari i Ricardet. La càtedra sembla que es decanta per l´equip d´Ian, actual campió individual, però en la part contrària està Guadi que juga a casa, Brisca en plenitud de forma i la veterania de Miravalles,
El factor trinquet és un concepte a tindre en compte a l´hora d´alfarrassar una partida. En la presentació, que va tindre lloc a l´Ajuntament de la Llosa de Ranes, els dos restos i els dos punters el van considerar un trinquet neutral perquè el tenen molt tocat. No debades, Ian, Guadi, Miravalles i Ricardet són habituals en la programació de Balduino. Pel que fa als mitgers, recordem que Canari és de Xeraco i Brisca d´Oliva. Tot i no freqüentar en excés el trinquet de la Costera els dos jugadors de la Safor juguen per a l´equip i donen bon rendiment.
L´alcalde de la Llosa, Evarist Aznar, va donar la seua opinió en la presentació. 'Dissabte viurem un esdeveniment esportiu de primera magnitud. El fet que es jugue una partida femenina prèviament fomenta la igualtat. És molt important la participació de la dona en la pilota. Estem orgullosos d´acollir estes partides al nostre poble'.
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
El PP del Parlament Europeu anuncia que alçarà el veto al debat sobre la dana a l'Eurocambra
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Feijóo, sobre el pacte de Catalunya: “Els diners dels espanyols no són per a finançar el temps en el govern de cap president”
-
La Generalitat qualifica d'inconstitucional "el contingent separatista català" i demana tornar al consens del Consell de Política Fiscal i Financera
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.07.2025 | Fora de cobertura