Un estudi ho confirma: l'afició és un avantatge per a l'equip local
Una investigació del Cihefe assenyala que els gols d'equips locals han disminuït en l'última temporada
Els gols marcats pels equips que jugaven a casa van descendir en favor dels visitants en la lliga espanyola de la temporada 2020-2021, que es va disputar quasi de manera completa amb els estadis sense aficionats, segons un estudi del Centre d'Investigació, Història i Estadística del Futbol Espanyol (Cihefe).
L'estudi, realitzat a la conclusió de la temporada, indica ue els equips locals han marcat 520 gols (el 54,6% amb una mitjana d'1,44 gols per partit), mentre que els visitants n'han fet 433 (el 45,4%, amb una mitjana d'1,14 gols).
El treball, que no té en compte la campanya immediatament anterior, en la qual es van jugar vint-i-set jornades amb públic i onze amb els estadis buits, compara els gols de l'exercici més recent amb els del quinquenni 2014-2019.
En aquest període, els conjunts que jugaven a casa, sempre amb el suport dels seus aficionats, van marcar el 57,4% dels gols i els visitants van aconseguir fer-ne el 42,6% restant.
Malgrat aquesta disminució, la lliga espanyola és de les europees més potents la que més percentatge de gols locals ha registrat en l'últim campionat, ja que amb el seu 54,6% està per davant d'Itàlia (53,4), França (50,6) i Anglaterra (50,2).
Més llegit
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
Les devastadores inundacions de Texas deixen ja 52 víctimes mortals, 15 d'elles xiquets
-
Les arruixades donen una treva, però la calor extrema es manté a la Comunitat Valenciana
-
Calor i tempestes de vesprada
-
L'accident d'un camió carregat d'àcid clorhídric a l'A-7 obliga a confinar durant hores el veïnat d'Alcàsser