Les restes del fundador del Llevant ja descansen a València
José Ballester i la seua dona, Teresa Molins, han sigut exhumats i traslladats al cementeri del Cabanyal
Obligats a l'exili, la repatriació de les restes mortals de José Ballester i la seua dona, Teresa Molins, ha arribat 55 anys tard, però, ara, descansaran, com volien, al cementeri del Cabanyal. Pedagog avançat i actiu republicà, va passar 30 anys d'exili francés.
El fundador del Llevant va ser enterrat junt amb la seua dona en un xicotet poble francés, Villiers-Adam, prop de París, el 1970. Ací, a València, se sabia poc de la seua rellevància fins que una recerca exhaustiva sobre la història llevantinista va omplir un buit en la història oficial del club.
El nom del fundador veia la llum, però la idea de la repatriació es gestaria molts anys després gràcies a dos professors de l'institut de secundària que porta el seu nom i que volien saber qui era.
El club i l'àrea de Memòria Democràtica de la Diputació de València van fer la resta perquè a partir de hui, amb mig segle de retard, José Ballester i la seua dona tornen a casa, al lloc del qual mai haurien d'haver fugit.
Més llegit
-
Les flames amenacen la Serra d'Espadà, un dels principals tresors naturals valencians
-
“De dormir, res. Hui no és una nit per a poder dormir”: el veïnat desallotjat passa la segona jornada fora de casa
-
Mor un home de 83 anys mentre feia esnòrquel a Benidorm
-
L'incendi de la Vall d'Uixó obliga a desallotjar més de 16.000 persones mentre continua fora de control
-
Disminuïx l'avanç del foc a Madrid, però seguix actiu i sense estabilitzar amb tres fronts
-
Un canvi en la direcció del vent al llarg del dia aportarà més humitat