L'Hèrcules compleix un segle de vida
Per la seua plantilla han passat jugadors llegendaris del futbol espanyol i mundial
L'Hèrcules, club que ha militat fins a vint anys en Primera Divisió, commemora aquest dijous cent anys de la seua fundació en un dels pitjors moments de la seua història, ja que mai ha estat tan lluny ni tant de temps fora de l'elit.
Tot i això, l'etapa actual de l'equip alacantí, que milita en Segona RFEF, la quarta categoria del futbol espanyol, no eclipsa la seua transcendència esportiva i social a la ciutat, la província i en l'àmbit nacional durant l'últim segle.
L'Hèrcules, que inicialment lluïa camiseta blanc-i-roja celebra el seu centenari de manera oficial el 20 d'octubre, data en la qual, segons els historiadors, el governador civil d'Alacant va aprovar els estatuts fundacionals. L'equip ja havia jugat i competit localment des d'uns anys abans.
L'entitat la va fundar Vicente Pastor Alfosea ‘El Chepa’ i va prendre el seu nom del déu grec per a “infondre respecte” als rivals, segons va manifestar el mateix creador. El club va canviar els seus colors pel blanc-i-blau actual, heretats del Natació, un altre dels equips de la ciutat.
L'Hèrcules actual, esportivament, ja no és el primer equip de la província d'Alacant, té fins a cinc clubs en categoria superior a la seua, l'Elx, l'Intercity, la Nucia, l'Eldenc i l'Alcoià; i ha perdut pes específic a la Comunitat Valenciana, de la qual va arribar a ser la segona entitat futbolística en importància.
Més llegit
-
Esborren de les xarxes la cançó promocional de la Magdalena després d’una denúncia per plagi
-
Un home mata un xiquet de deu anys a Tenerife i ferix de gravetat la parella i mare del menor
-
Presó provisional sense fiança per al detingut pel doble crim de l'exdona i la filla menor a Xilxes
-
Investiguen un menor per una presumpta agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs
-
Declara al jutjat la segona investigada pels maltractaments denunciats en una escoleta d'Algemesí
-
El xòfer de Mazón precisa que van eixir del Palau a les 20:00 h i que l'ES-Alert els va sonar quan encara no havien abandonat València
Més vist
Més escoltat
-
19.02.2026 | 90 minuts
-
19.02.2026 | L'hora de la cultura
-
18.02.2026 | Maria Fabuel presenta "Mirall", el seu nou treball
-
19.02.2026 | ContrÀpunt
-
19.02.2026 | "Festes", amb Pepa Gómez | Els secrets de la Crida 2026
-
19.02.2026 | Cadena de valor | Les hipoteques creixen un 15% a la Comunitat Valenciana