El Constitucional avala que les ràdios no paguen per retransmetre el futbol als estadis
Considera que el dret a informar preval sobre el de comercialització dels clubs
El Tribunal Constitucional (TC) ha avalat el lliure accés de les ràdios als estadis de futbol per a retransmetre els partits en considerar que preval el dret a informar de les cadenes de ràdio sobre el dret d'empresa dels clubs.
El ple ha desestimat per majoria de 9 a 2 la qüestió d'inconstitucionalitat promoguda el 2018 pel Tribunal Suprem, que va preguntar a la cort de garanties si aquest precepte de la Llei General de Comunicació Audiovisual, que permet a les emissores de ràdio retransmetre sense pagament de drets els partits de futbol, és constitucional, o si per contra va en detriment de la llibertat d'empresa.
La decisió del Suprem obeïa a la iniciativa de la Lliga de Futbol Professional, que tenia com a fi explotar els partits amb les emissores de ràdio en condicions similars a les que tenen les televisions.
La sentència considera que, encara que el lliure accés de les emissores als estadis pot afectar el dret a la propietat dels qui proveeixen l'espectacle esportiu, la finalitat de la la norma ho justifica, ja que el seu objectiu és garantir el dret a informar i a rebre informació.
Més llegit
-
El valencià Guitarricadelafuente estrena "La nieve", el tema musical principal de ‘La bola negra’
-
INTERACTIU | Consulta quant ha plogut en l’episodi de precipitacions torrencials a la rodalia de València
-
Controvèrsia sobre l'enviament de l'ES-Alert: el Consell afirma que es va enviar quan es va detectar risc de desbordaments, mentre que l'oposició critica el retard
-
Tensió en el trasllat dels migrants des de les platges de Ceuta cap al nou campament del port
-
Detenen una dona de 47 anys per matar a punyalades un home a Requena
-
L'empresa pública espanyola Navantia entrega una patrullera al Marroc