Blatter i Platini acusats de frau a Suïssa
L'expresident de la FIFA, Joseph Blatter, i l'expresident de la UEFA, Michel Platini, han sigut acusats per les autoritats suïsses de frau i altres delictes fiscals després d'una investigació que ha durat més de sis anys, per un pagament de 2 milions d'euros que, segons els fiscals, van danyar els actius financers de la FIFA i enriquiren personalment el francés.
Ara, els dos s'enfronten a un judici que tindrà lloc d'ací a dos mesos en un tribunal federal de Bellinzona, al sud del país helvètic.
El cas se centra en la sol·licitud per escrit de Platini a la FIFA al gener de 2011 perquè se li pague un salari addicional retroactiu per treballar com a assessor presidencial en el primer mandat de Blatter, de 1998 a 2002. Blatter va autoritzar la FIFA a realitzar el pagament, ja que s'estava preparant per a fer la campanya de reelecció en una carrera contra Mohamed bin Hammam de Qatar.
Concretament, els càrrecs de què se'ls acusa són frau, mala gestió, malversació de fons de la FIFA i falsificació d'un document, en el cas de Blatter i frau, apropiació indeguda, falsificació i còmplice de la suposada mala gestió de Blatter, en el cas de Platini.
Més llegit
-
Les fortes tempestes provoquen diversos incendis per llamps i obliguen a desallotjar una festa a Torrent
-
Les devastadores inundacions de Texas deixen ja 52 víctimes mortals, 15 d'elles xiquets
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
Vandalitzen la seu del PSPV a València
-
Les arruixades donen una treva, però la calor extrema es manté a la Comunitat Valenciana
-
Dos detinguts per traficar amb una nova droga anomenada Alfa PHIP a València i Alcàsser