Directes
Ara en la televisió
SABORS DE SEMPRE
Esports

El València Basket assalta Atenes i es manté amb vida en l'Eurolliga (87-91)

Els de Pedro Martínez superen el Panathinaikos en un duel que s'ha decidit al final, tot i l'avantatge taronja de 19 punts en el tercer quart

Kendrick Nunn, el millor jugador del Panathinaikos, ha acabat expulsat en l'últim quart / Agència Efe

El València Basket continua amb vida en l'Eurolliga després d'imposar-se per 87-91 al Panathinaikos en un tercer partit marcat per la tensió i la igualtat, que dona continuïtat al clima calent amb què havia arribat la sèrie des del Roig Arena.

Després de les dues derrotes ajustades a València (67-68 i 105-107), l'equip de Pedro Martínez estava obligat a guanyar a Atenes per a sobreviure en l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga. I ho ha fet en una pista tan exigent com l'OAKA, en un duel que va tornar a estar carregat d'intensitat, fins al punt que tant el tècnic valencià com Ergin Ataman han sigut expulsats en el tercer quart.

El conjunt taronja ha dominat bona part del partit, amb parcials de 18-24 i 21-28 en la primera meitat que li van permetre obrir distàncies. La màxima renda ha arribat a ser de 19 punts en el tercer quart, i encara mantenia un avantatge de 16 quan faltaven sis minuts. Tot i la reacció final del Panathinaikos (27-23 i 21-15 en els últims períodes), el València Basket ha sabut resistir per a tancar un triomf clau.

El triomf també ha quedat marcat per la lesió de Josep Puerto, que es va haver de retirar en la primera part després de torçar-se el turmell, un contratemps que ha reduït la rotació de l’equip. A més, el València Basket no ha estat encertat des de la línia de tirs lliures, amb només 5 conversions de 13 intents, una mancança que, però, ha sabut compensar amb una notable millora en el tir de camp, especialment en els llançaments de dos punts.

En l'apartat individual, Jean Montero i Brancou Badio han liderat l'equip amb 16 punts cadascun, ben secundats pels 14 de Kameron Taylor i els 12 de Darius Thompson. En el conjunt grec, els 17 punts de TJ Shorts, els 16 de Rogkavopoulos i els 15 de Nigel Hayes-Davis —decisiu en el segon partit— no han sigut suficients per a evitar la derrota.

El quart partit es disputarà divendres, de nou a Atenes i a la mateixa hora. Si el València Basket torna a guanyar, la sèrie es decidirà en un cinqué partit al Roig Arena, previst per a dimarts o dimecres, en un escenari que fa només uns dies semblava molt llunyà per als valencians.

També et pot interessar