La recollida de taronges a la ciutat de València es fa viral
Dinosaures, Batmòbil o Star Trek: algunes de les comparacions més repetides entre els tuiters que han compartit el vídeo
Els més de 10.000 tarongers que decoren els carrers són una de les senyes d’identitat de la ciutat de València, però el que pareix haver desencadenat passions i incredulitat arreu del món són les tasques d'arreplega que l’Ajuntament fa en aquesta època de l’any.
Un video compartir pel tuiter @crk5, ja acumula més de 7.000 retuits i més de 30.000 m’agrades. El vídeo en qüestió mostra com una sofisticada màquina incorporada en els últims anys a la campanya de retirada de les taronges, utilitza un sistema de vibració o sacsejada similar al que empren en les oliveres, i arreplega en pocs minuts bona part de les taronges de l’arbre gràcies a un aleró que es plega i es desplega de manera automàtica.
Aquest procediment rutinari ara pega la volta al món, ja que la major part dels usuaris i usuàries de Twitter que han compartit el vídeo són estrangers, encara que també trobem reaccions de tota mena a casa nostra.
Entre les reaccions més repetides trobem les d’aquells que el troben “estranyament fascinant”, i els que ho veuen fins i tot com un contingut “eròtic”. Molts usuaris han trobat relació entre aquesta tasca agrària i pel·lícules de ciència-ficció, i comparen la maquinària emprada amb dinosaures, el cotxe de Batman o la nau de Star Trek.
“Aquell dinosaure de Jurassic Park és ara un treballador essencial. Gràcies, capitalisme.”
25 operaris treballaran enguany en les tasques d'arreplega dels més de 350.000 quilos de taronges. Aquesta varietat de taronja no té valor comercial, pel gust amarg, raó per la qual s’empren generalment per a elaborar compost.
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
La jutgessa de la dana torna a rebutjar reclamar les comunicacions a Bernabé i acusa Pradas de "clara elusió de responsabilitats"
Més vist
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Informatiu migdia
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort