04.08.2019 | Alter Eco
El joc per a dispositius mòbils Pokémon GO, llançat al mercat el 2016, unia la mecànica clàssica del joc amb la realitat augmentada basada en la geolocalització. Com a resultat, el joc consisteix a caçar tots els pokémons que hi ha amagats en ubicacions del món real. Això implica desplaçar-se físicament pels carrers de la ciutat per a progressar. A més, el joc inclou un component d'interacció social, ja que promou les reunions físiques d'usuaris i usuàries en diferents ubicacions. El joc no sols va fer embogir milions de persones que es llançaren al carrer per a “atrapar-los tots” (eslògan del joc), sinó que va revolucionar la indústria dels videojocs per a dispositius mòbils i va obrir les portes a tota una sèrie de jocs, més pareguts o menys, que s'han basat en la idea de fer-nos eixir al carrer a caminar per a poder complir els objectius. Una d'aquestes versions es diu Alter Eco i l'ha desenvolupada l'empresa valenciana Play&Go, amb l'objectiu de fomentar el turisme sostenible. La idea és aprofitar que qui ve a fer turisme ja està en moviment i amb ganes de veure i conéixer la ciutat, per a fer que arribe fins als barris i descobrisca indrets que hi ha fora del circuit turístic més saturat.