El Consell demana a Adif solucions "immediates" per a poder llevar el pas a nivell d'Alfafar

Puig i Mas urgeixen l'administrador ferroviari a adoptar mesures concretes que acaben amb el punt negre on dimecres va morir atropellada una jove de 19 anys

El perillós pas a nivell d'Alfafar
El perillós pas a nivell d'Alfafar / Europa Press

El Consell reclama actuacions "immediates" per a buscar solucions al punt negre que suposa el pas a nivell d'Alfafar, on dimecres va morir una jove de dèneu anys atropellada per un tren de rodalia. En la roda de premsa posterior al ple de l'executiu valencià celebrat aquest divendres, la vicepresidenta, Aitana Mas, s'ha mostrat esperançada que de la reunió del pròxim 3 de maig entre Adif i els alcaldes d'Alfafar i Sedaví eixirà "un compromís ferm" de soterrar les vies.

La Generalitat, que no té competències en aquest assumpte, s'ha mostrat disposada a "mediar" si és necessari entre les entitats locals i el Ministeri de Transports, a qui correspon la gestió del servei de rodalia. El president, Ximo Puig, s'ha pronunciat també sobre el tema i ha instat el govern estatal a "prendre decisions i actuar amb rapidesa" per a buscar solucions a la falta de seguretat en el pas a nivell. Sols en els últims huit mesos han perdut la vida dos vianants en aquest tram. El Consell reclama remeis estructurals o conjunturals, com ara el soterrament de les vies, però també demana intervindre en el curt termini: "Cal buscar una solució immediata, fa temps que ho diem a Adif", ha manifestat quan els mitjans li han preguntat sobre el tràgic succés.

Mas, per la seua banda, ha negat que hi haja cap "menyspreu" per part del Ministeri de Transports, de qui depèn l'operador ferroviari Adif, per a resoldre la inseguretat en aquesta zona. Per això, confia que de la reunió del dimecres que ve amb els alcaldes dels municipis afectats puguen eixir amb "mesures concretes" davall del braç perquè s'inicien amb "la màxima celeritat" els treballs que "posen fi a aquesta falta de seguretat": "Quan hi ha un punt negre com aquest les administracions han de respondre per a evitar més morts", ha afegit.

La xifra de víctimes que s'ha registrat en aquest polèmic i perillós punt d'Alfafar, molt transitat pels trens perquè és zona de pas obligada per a tots els combois de rodalia de les línies C-1 i C-2 continua creixent. De fet, el mes de juny ja va morir un xic de 40 anys en aquest mateix pas a nivell i una tercera víctima de vora 30 anys també va morir a les vies, al pas per la població. El pas per a travessar les vies està al nivell del carrer, no hi ha cap plataforma aèria ni subterrània per a passar, com sí que passa en tenen altres poblacions veïnes, com ara Massanassa (Horta Sud). Els vianants es veuen obligats a creuar un pas a l'altura de la vorera, sense cap classe de barrera quan s'aproxima el tren. Sols una tanca en zig-zag i uns semàfors —que fallen constantment, com denuncia el veïnat— adverteixen del pas imminent dels vagons. Els vianants han d'esperar a pocs metres d'unes vies, en què, malgrat la reducció de velocitat dels combois, una distracció pot resultar mortal. La reivindicació de l'eliminació del pas a nivell és una exigència que defenen des de fa quaranta anys els ajuntaments d'Alfafar, Sedaví i Benetússer (Horta Sud).

També et pot interessar

stats