Les operadores ja no podran telefonar al migdia ni durant els caps de setmana

Les companyies només podran telefonar als clients tres vegades al mes i, si es rebutja l'oferta, hauran d’esperar tres mesos per a poder tornar a telefonar 

Imatge d'una teleoperadora / À Punt NTC

El codi de conducta firmat per les principals companyies de telecomunicacions amb més clients a Espanya (Más Móvil, Orange, Telefónica i Vodafone) entra en vigor aquest primer de gener. El nou codi estableix que les operadores de telefonia només podran telefonar als clients tres vegades al mes i si els abonats rebutgen l’oferta, hauran d’esperar almenys tres mesos per a tornar-los a telefonar.

Segons el nou codi acordat també s’evitaran les telefonades comercials abans de les nou del matí i després de les nou de la nit. A més, s’especifiquen mesures de protecció de les dades dels abonats i es preveu que es garantisca la defensa especial dels abonats inscrits en la llista Robinson.

L'usuari tindrà dret a conéixer el número de telèfon des del qual els estan fent l'oferta, la marca comercial que ho fa i el motiu exclusivament de venda de la telefonada així com el contact center i la base de dades d’on s’ha extret el seu nom.

Les operadores asseguraran que el teleoperador que telefona facilite al client un número de telèfon per a obtindre informació d’altres productes o realitzar qualsevol altra acció comercial o reclamació si fora necessari.

Les companyies col·laboren entre elles per a denunciar davant dels organismes competents accions fraudulentes o lesives per als usuaris i activaran un mètode de resolució ràpida de les accions contràries al codi per a evitar pràctiques abusives.

Es controlarà l’aplicació del codi de conducta mitjançant auditories

Entre les mesures que implica la firma d'aquest codi de conducta està el control a través d'auditories de les distribuïdores o altres plataformes que fan telefonades fraudulentes, enganyoses i, en general, que siguen deslleials amb la competència. Les empreses estaran obligades a donar de baixa els serveis contractats en accions que incomplisquen el codi de conducta si s’ha passat almenys una factura. En la baixa d'aquests serveis, les teleoperadores s'asseguraran que la cancel·lació no acaba en sancions econòmiques ni en pèrdua de connectivitat per al client.

Aquest nou codi és el resultat del pacte de renovació del codi de conducta firmat entre les companyies de telecomunicacions per primera vegada el 2010. Per a controlar que es compleix, les parts es reuniran cada sis mesos durant els quals es podran renovar els continguts regulats.

També et pot interessar

stats