Diversos accidents a les comarques del nord compliquen l’operació tornada de Setmana Santa
Una dona de 33 anys ha mort i un home ha sigut ingressat per una crisi d'ansietat en un accident entre un turisme i una moto a l'AP-7, al terme de Castelló de la Plana
Diversos accidents ocorreguts al llarg de la vesprada d’aquest dilluns compliquen la tornada de milers de viatgers en l'últim dia festiu de la Setmana Santa. Els més significatius han tingut lloc a les comarques del nord, com l’accident al terme municipal de Castelló de la Plana, a l’AP-7, entre un turisme i una moto, i que ha ocasionat cues de fins a sis quilòmetres en sentit Barcelona. El CICU ha informat que una dona de 33 anys ha mort i un home ha sigut traslladat a l'Hospital General de Castelló per una crisi d'ansietat.
També a l'AP-7, l’avaria d’un autobús que transporta viatgers del programa de l’Imserso ha causat més de 10 quilòmetres de retencions en el terme municipal de Santa Magdalena de Polpís, en sentit Barcelona. Un poc més al nord, el sinistre entre dos turismes i una autocaravana al terme municipal de Benicarló, que ha obligat a tallar durant hores l'N-340 en ambdós sentits, segons informa la Direcció General de Trànsit. Efectius del Consorci Provincial de Bombers de Castelló s'han desplaçat fins al lloc dels fets, davant l’avís que hi ha persones atrapades dins dels vehicles. Des d'Emergències han avançat que han traslladat a l'Hospital Comarcal de Vinaròs un home de 34 anys per politraumatisme i un altre de 55 anys per policontusions.
A la província de València, les majors retencions s'estan registrant a l'A-3, entre els termes d’Utiel i Requena, en sentit València. Unes cues que, segons la DGT, es deuen a l’augment de la intensitat del trànsit a causa de l’operació tornada.
La DGT demana extremar les precaucions
Quan falten poques hores perquè concloga l'operació especial de Setmana Santa, la DGT vol conscienciar dels perills d'una conducció imprudent i ha difós vídeos de sinistres captats per les càmeres instal·lades en les carreteres. En una d'elles, el conductor del vehicle perd el control i, després d'impactar, opta per abandonar el cotxe. Moments després, es dirigix de nou cap al vehicle, amb el perill que comporta tant per a ell com per a la resta de conductors. Com diu l'eslògan de l'última campanya de conscienciació de la DGT, "conduir és compartir". El comportament de cada usuari de la via té conseqüències directes en la resta.
A un altre exemple, en veure el senyal de radar, un camió minora la velocitat de manera brusca, la qual cosa obliga el conductor d'un segon camió a frenar de sobte, posant en perill la resta de conductors.
Aquesta nit és una de les operacions de trànsit més complicades de l'any, segons la DGT: un còctel complicat de desplaçaments massius, en un període de temps molt reduït i amb orígens i destinacions coincidents. Velocitats inadequades, distraccions, conducció després d'haver ingerit alcohol o altres drogues poden resultats letals. Exemples de conducció temerària n'hi ha molts: en una corba, per excés de velocitat, o bé per una distracció, o a conseqüència d'un avançament impossible, el vehicle es pot estavellar contra la mitjana i acabar en el voral.
Davant aquesta realitat, la DGT és clara: la conducció exigeix complir el requisit de zero alcohol, anar a velocitat adequada, fer descansos cada dues hores o cada 200 quilòmetres i evitar accidents.