Consumidors i representants públics demanen la retirada d’uns cosmètics que “blanquegen la prostitució”

Krash comercialitza productes de bellesa que simulen els regals que els homes majors que busquen relacions sexuals donen a dones joves. 

Una paleta d'ombres d'ulls que es comercialitza en un envoltori que simula una tarjeta de crèdit i on es llig clarament "Sugar Daddy"
Una paleta d'ombres d'ulls es comercialitza en un suport que simula una targeta de crèdit i en què es llig clarament "Sugar Daddy" / Facebook Krash Kosmetics

Maquillatge o ombres d’ulls amb el nom Sugar Daddy, l’expressió que en anglés fa referència a l’home que busca relacions sexuals amb les dones, generalment prou més joves que ell, a canvi de donar-los regals o diners com a pagament per aquestes relacions. Són els productes que una cadena de perfumeria malaguenya ha llançat al mercat i que ha indignat nombrosos usuaris d’internet, a més d’associacions de consumidors o fins i tot algun representant públic, els quals han demanat la retirada d’aquesta línia de cosmètics per considerar-la masclista i per normalitzar la violència contra les dones. 

Una d’aquestes entitats és l’associació de consumidors Facua. Ha demanat la retirada d’aquesta línia de productes del mercat, de la marca Krash, perquè estima que "blanqueja la prostitució en normalitzar, amb la seua estratègia de venda, que les dones mantinguen relacions amb homes majors que elles a canvi de regals, diners o altres prebendes".

Entre els productes d'aquesta línia, que ven la cadena de perfumeries Primor, s'inclou una paleta de maquillatge en forma de targeta de crèdit i colors amb noms com "Is that your dad?", "Paga semanal" o "Podría ser su niet@", així com pintallavis anomenats "No credit limit" o "Bizum de 500 €", segons ha denunciat l'associació de consumidors.

Aquesta terminologia "emmascara i presenta com a desitjables i positives unes relacions que no són sinó una forma encoberta de prostitució", apunta Facua, que adverteix del "perill que comporta llançar aquest missatge entre les consumidores més joves".

“Estereotips retrògrads o misògins”

També qualifiquen com "un autèntic despropòsit que la marca continue caent en estereotips completament retrògrads i misògins per a vendre els seus productes, presentant les dones com a malgastadores, que només busquen els diners dels homes per a comprar tot el que desitgen".

La consellera de Presidència de les Balears, Mercedes Garrido, també ha demanat la mediació del Ministeri d’Igualtat per a la retirada d’aquesta línia de cosmètics en una carta dirigida a la ministra d’Igualtat, Irene Montero. Garrido assenyalava que “no és tolerable que, mentre la societat avança cap a la igualtat i la defensa dels drets de les dones, algunes marques comercials promoguen justament el contrari”.

Així mateix, molts usuaris han denunciat el masclisme d’aquesta línia de productes a través de les xarxes socials.

La col·lecció ja ha sigut retirada

Krash Kosmetics ha decidit retirar la col·lecció Sugar Daddy del mercat davant el que consideren una "descontextualització" d'aquesta "per falta d'informació". L'empresa argumenta que el lema inicial va ser "Sé tú tu propio Sugar Daddy" i ha emfasitzat que la seua intenció no va ser ferir ningú, ja que això no representa els valors de la marca. 

També et pot interessar

stats