El 83% dels espanyols pensa que fa tot el que pot per a frenar el canvi climàtic
La majoria assegura tindre en compte la situació climàtica per a escollir la destinació de les vacances, però el 56% dels joves té previst desplaçar-se amb avió a l'estiu
El 83% dels espanyols considera que fa tot el que pot per a lluitar contra la crisi climàtica en la seua vida quotidiana, encara que creu que la majoria dels compatriotes no fan el mateix, segons conclou una enquesta del Banc Europeu d'Inversions publicada aquest dimarts.
Entre els aspectes analitzats per aquesta entitat, que és l'instrument de préstec de la Unió Europea i el proveïdor més gran de finançament multilateral del món per a projectes d'acció pel clima, s'inclouen dades sobre els hàbits de viatge dels espanyols. Els enquestats assenyalen que un 69% té en compte el canvi climàtic a l'hora de triar la destinació per a les vacances.
Aquesta preocupació és més apressant entre les persones menors de 30 anys —el 75% diu que té en compte el canvi climàtic a l’hora de planificar les seues vacances, enfront del 67% de les persones que tenen entre 30 i 64 anys, i del 68% dels majors de 65 anys—, però la majoria dels joves (56%) té previst desplaçar-se amb avió l'estiu que ve i, d'ells, més d'una quarta part ho farà a una destinació llunyana.
Interés pels vehicles híbrids
Quan es va preguntar sobre la futura compra d'un cotxe, el 78% dels compradors afirma que comprarà un vehicle híbrid o elèctric, una xifra que supera en 56 punts el percentatge d'espanyols que compraria un vehicle dièsel o de gasolina (22%).
Els compradors d'automòbils majors de 65 anys estan especialment interessats a comprar un vehicle híbrid (49%) i el mateix passa en el cas dels joves, que consideren que un automòbil híbrid és l'opció més favorable (40%), seguida de l'elecció d'un cotxe elèctric (35%) i la d'un de gasolina o dièsel (25%).
En aquesta enquesta del Banc Europeu d'Inversions també s’ha preguntat per qüestions relatives a la intenció de vot —el 74% dels espanyols assegura tindre en compte la qüestió climàtica a l'hora de votar—, la recerca d'ocupació —el 65% dels joves té en compte el canvi climàtic a l’hora de buscar treball—, els hàbits de consum —el 53% dels menors de 30 anys ja compra roba de segona mà— i a les activitats financeres —el 49% té en compte el canvi climàtic quan tria el seu banc o inverteix els seus estalvis—, entre altres variables.
Tenint en compte els resultats d’aquesta enquesta, el president del Banc Europeu d’Inversions, Ricardo Mourinho Félix, ha afirmat que malgrat les "clares diferències" generacionals, "els espanyols estan canviant cada vegada més els seus hàbits de consum i el seu comportament" en el sentit de fer-los més responsables i sostenibles per a fer front al canvi climàtic.