Ximo Puig: “L’esperança de Ford està en els nous productes a què optarà”

El president de la Generalitat no es mostra alarmista després de l’anunci de traslladar part de la producció del model Transit Connect a Mèxic.

Puig ha recordat que la Generalitat manté una “relació permanent” amb la direcció de Ford Almussafes

El president de la Generalitat, Ximo Puig, es mostra confiat en el futur de la factoria Ford a Almussafes, després de saber-se que una part de la producció de la furgoneta Transit Connect es traslladarà a Mèxic. “L’esperança” està situada en els nous productes que es llançaran i als quals la factoria “optarà”, ha dit.

Puig ha recordat que la Generalitat manté una “relació permanent” amb la direcció de Ford Almussafes i ha indicat que veuen amb “preocupació” i “amb molta prudència”, anuncis com el d’aquest trasllat de producció.

Segons Puig, cal que no es llance un “missatge alarmista”, ja que la factoria d’Almussafes “és la millor planta de Ford a Europa, és la més productiva, i és per tant la que tindrà més oportunitats”.

Ha posat l’accent que, en aquests moments, el món de l’automòbil “està canviant d’una manera extraordinària”, perquè per exemple el cotxe elèctric i els vehicles sense conductor “estan operant ja, amb previsió de futur immediat”, i per tant les grans companyies estan prenent decisions.

Preocupació dels sindicats

La planta valenciana perdrà el mercat nord-americà el 2021, però de moment mantindrà la producció per a l’europeu. Almenys fins al 2022. I la incògnita de si mantenen la fabricació d’aquest model i el possible impacte negatiu sobre els llocs de treball preocupen ara la plantilla i els seus representants sindicals.

El sindicat Comissions Obreres ha xifrat l’impacte d’aquesta mesura de reestructuració en la pèrdua de 400 llocs de treball, i UGT diu que parlar d’afecció de llocs de treball és dir massa encara i demana a la plantilla mantindre la calma.

En declaracions a Les notícies del matí, per a Carlos Faubel, secretari general d’UGT Ford, la màxima preocupació ara és saber si la fabricació d’aquesta furgoneta per al mercat europeu es queda a Almussafes. I aquesta intranquil·litat no només afecta els treballadors de la planta valenciana, sinó també les empreses del parc industrial que treballen directament amb la multinacional. Segons el representant sindical, Ford està canviant el seu model de negoci a Europa i aquesta mesura només és un primer pas. 

 

Fonts de la companyia han explicat que el volum d’exportació d’aquest model a Nord-amèrica oscil·la entre les 35.000 i 40.000 unitats anuals, i han assegurat que la factoria valenciana continuarà acoblant el Transit Connect per a la comercialització en el mercat europeu. No obstant, Faubel ha advertit que no es tenen garanties que les 70.000 unitats destinades al mercat europeu “es mantinguen a València” a partir del 2022.

La corporació ha apuntat que aquesta decisió està en línia amb la seua estratègia de continuar trobant formes per a millorar la competitivitat global i amb els anuncis recents sobre la finalització del negoci de camions pesats al Brasil i de reestructuració de les seues operacions a Europa. De fet, el passat divendres, Ford va anunciar que suprimirà 5.000 llocs de treball a Alemanya amb l’objectiu d’estalviar, com a mínim, 500 milions de dòlars.  

També et pot interessar